Toyota Yaris Cross melanda pasaran domestik

Toyota yaris cross

Toyota Yaris Cross melanda pasaran domestik. Namun, produk dengan crossover baru jenama Jepun yang menakluki Bahagian B.

Akankah kita menemui Yaris yang lebih dewasa dengan penampilan RAV4? Bahkan mungkin menjadi asal perbualan untuk mendekati SUV kompak baru ini, tetapi tidak semua orang harus bersetuju …

Yaris Cross menawarkan “keperibadian” tersendiri dan, berbicara tentang warisan, silsilah yang, pada dasarnya, membawa coretan kuat yang, pada umumnya, tidak dapat berhenti menjadi perawakan Toyota “semua-hibrid”.

Toyota yaris cross2

Masuk ke Portugal dibuat dengan versi hibrid pacuan roda depan yang digerakkan oleh mesin Dynamic Force 116-tenaga kuda dan 1.5 dengan transmisi automatik. ‘Hibrida Penuh’ dengan pacuan semua roda AWD-i akan tiba pada tahun 2022.

Bagi mereka yang ingin membelanjakan lebih hematt untuk pembelian, dalam tiga dari enam tahap pertama, versi petrol eksklusif tersedia dengan enjin 1.5 VVT , hanya berdasarkan permintaan 125 hp I Dengan kotak gear manual 6 kecepatan.

Kami telah melihat dengan Toyota Yaris Cross dalam versi terbaiknya, dan ia adalah salah satu dari dua yang memiliki roda 18 inci yang membantu meningkatkan nuansa jalan saat diperjalanan seperti yang pernah kami lakukan.

Ujian keselesaan dan kestabilan yang paling sulit dihadapi oleh platform GA-B, yang menjaga struktur ketegaran dan memiliki pusat gravitasi dengan suspensi yang sepadan.

Penglihatan yang baik dan mudah menemukan panduan yang sempurna yang dipadukan dengan keselesaan tempat duduk dalam perjalanan yang tenang yang memberikan keselamatan dan memiliki tiga program yang didukung pada kekasaran atau ekonomi yang ingin Anda bayar.

Petualang, tapi bermanfaat, Yaris Cross pasti akan mencari jalan bandar sepanjang masa.

Toyota yaris cross3

“Hibrida penuh” ini dipercayai beroperasi dalam mod EV sepanjang masa; Anggaran jenama adalah 80%. Oleh itu, fleksibiliti transmisi otomatis dalam hubungan antara roda gigi juga tidak mengejutkan, kerana pembiasaannya dengan “selera” seperti itu akan difahami secara lalai untuk memulai dalam mod elektrik.

Walaupun dengan tenaga kuda 116 yang layak di Kelas B, Yaris Cross dirancang untuk merasionalisasi penggunaan sebelum prestasi. Toyota melaporkan penggunaan 4.5-5.0 l / 100 km dan melaporkan CO2 101-113 g / km untuk pemacu dua roda “semua-hibrid” dengan roda 16 inci

Konsep “besar-kecil” di belakang konsep kereta berkuasa dengan roda besar sejak awal reka bentuk SUV dicapai dalam dimensi yang tidak melebihi dimensi Yaris tradisional hanya dari segi jarak roda. Salib memiliki panjang 4172 mm (+232); lebar 1765 mm (+20); dan tinggi 1595 mm (+90).

Toyota yaris cross4

Jarak dari tanah crossover meningkat menjadi 160 mm (+25) dan kapasiti bagasi (dalam dua tingkat) juga meningkat hingga minimum 401 liter (+115 liter), dengan mengkonfigurasi tempat duduk belakang lipat. 40: 20.40. Keselesaan di Barisan belakang berdasarkan tempat duduk untuk dua hingga tiga penumpang, meningkatkan ruang kepala sesuai dengan ruang kaki yang ada.

Tidak ada pembaikan pada bahan yang dipilih untuk Bahagian B ini atau dalam reka bentuk; Sebaliknya, anggarannya cukup positif: versi premium yang menawarkan menawarkan dimensi teknikal yang lebih jelas menawarkan semua ciri yang pertama kali muncul dalam integrasi telefon pintar.

Tanpa wayar dengan Apple CarPlay dan Android Auto (juga dengan kemas kini “tanpa wayar”) pada Toyota Smart Connect dengan paparan HD 9 inci.

Dalam Edisi Premier Yaris Cross, ia memiliki paparan TFT 7 inci dan “Head-up display” Toyota Safety Sense dengan pelbagai alat bantu memandu: seperti apa sistem pra-amaran? Perlanggaran? pengesan pejalan kaki (siang dan malam) penunggang dasar (siang); o amaran keberangkatan lorong tambahan; atau kawalan pelayaran adaptif pintar, misalnya; serta rasuk tinggi yang dikawal sendiri; Atau kenali lampu